De laatste kilometers...

4 oktober 2014 - Karaj, Iran

De laatste fietsdagen heeft het helaas veel geregend, waardoor we nauwelijks hebben kunnen genieten van de prachtige tropische natuur met links van de weg de zee en rechts groene bergen. We hebben besloten om de bergketen van Chalus naar Karaj per bus te volbrengen in plaats van met de fiets. Het wolkendek verspert het uitzicht en de mogelijke regen zou deze toch al onveilige weg nog onveiliger maken. Wel een beetje jammer om voor de 2de keer dit jaar een bergtop niet te bereiken door weersomstandigheden ;-).
Tijdens de busreis is het uiteindelijk droog gebleven, maar de smalle weg zonder iets van een vluchtstrook, met het vele verkeer, maakt dat we achteraf blij zijn met onze keuze! Vanuit de bus konden we ook prima genieten van de 'mooiste weg van Iran' met prachtige groene bergen, hier en daar in herfstkleuren, veranderend naar het kale ruwe gebergte aan de zuidkant.

De laatste 2 nachten verbleven we in Karaj. Aangezien dit slaapstadje ('slechts' 3mln inwoners) niet zoveel te bieden heeft en Tehran slechts 45 min met de trein is, heeft onze host ons meegenomen naar Tehran om voor de laatste keer Iraanse lekkernijen te eten en een souvenir te kopen. Nog 1 fietstochtje van 65km te gaan om bij het vliegveld te komen en onze reis zit er weer op!

1. Anny hendriks:
    4 oktober 2014
    Goeie beslissing, goeie terugreis !!!!!!!! ! Groetjes !!!
  2. Pieter en Annemieke:
    5 oktober 2014
    Ha Koen en Sabine, salaam,

Wat leuk jullie blog te lezen! Heel herkenbaar allemaal, vooral wat jullie schrijven over de gastvrijheid en vriendelijkheid van de Iraniërs. Leuk dat jullie zoveel kunnen optrekken met hen. Ook heel herkenbaar wat jullie schrijven over de lekkernijen in Iran. De nougat is echt nergens anders zo lekker. Ik word weer helemaal enthousiast en wil zelf ook nog een keer weer naar Esfahan. Geniet nog van de laatste momenten en we zijn na thuiskomst zeer benieuwd naar de uitgebreidere verhalen. Laten we gauw afspreken idd. Liefs, Pieter, Floor, Mats en Annemieke